دنیا به توانایی جوانان ایران ایمان آورده است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'مصطفی‌محمد نجار' این مطلب را روز سه‌شنبه در نشست سراسری سازمان فراگیر مشاوران جوان كه با حضور بیش از 4 هزار و 500 نفر از مشاوران جوان استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی كشور در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، بیان كرد.

وی با یادآوری اینكه 'مشاوران جوان' در دستگاه‌های اجرایی بستری برای تربیت مدیران كارآمد و با ایمان ایجاد كرده است، گفت: رییس جمهوری تاكید ویژه‌ای بر استفاده جوانان در چرخه مدیریت كشور دارند و اكنون آثار آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وزیر كشور با بیان اینكه طی دولت نهم و دهم اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف كشور انجام شده است، گفت: توجه به سرمایه‌های انسانی و جوانان از طریق بكارگیری این قشر در بخش‌های مختلف از اقدامات قابل توجه دولت نهم و دهم است.

وی بابیان اینكه در عرصه‌های مختلف كشور جوانان ایران اسلامی گره گشا و مشكلات را برطرف كردند، یادآورشد، در دوران دفاع مقدس نیز جوانان صحنه‌های بزرگی را خلق و تهدیدات دشمن را به یك فرصت بزرگ تبدیل كردند بطوری كه از دل دفاع مقدس هزاران فرصت شكل گرفت.

نجار از دنیای جوانی به 'دنیای پاكی و خوبی‌ها' توصیف كرد و افزود: باید استعدادهای نهفته جوانان را به فعلیت رسانده و از آن استفاده كنیم.

وی به تحریم‌های چند ساله علیه كشورمان نیز اشاره كرد و گفت: این تحریم‌ها بویژه در حوزه دفاعی از دوران دفاع مقدس سبب شد كه جوانان با خلاقیت و نوآوری در عرصه دفاعی و علمی كشور فناوری‌های مختلف را بومی‌سازی كنند.

وی خاطرنشان كرد، این تحولات ارزشمند در سایه خلاقیت و تلاش نسل جوان كشور همراه با پیگیری دولت خدمتگزار نهم و دهم به نتیجه رسیده است.

نجار با تاكید بر اینكه تحریم‌ها سبب شد كه در علم و خلاقیت و نوآوری زبانزد جهان شویم، افزود: نظام استكباری از الگو شدن ملت ایران به وحشت افتاده است از این رو هر روز برای مقابله با پیشرفت ملت، برنامه‌های جدیدی را طراحی و مطرح می‌كنند.

وی اقدام استكبار در ترور فیزیكی دانشمندان هسته‌ای كشور را نیز یادآورشد و گفت: آنها درصددند به هر نحو ممكن در مقابل پیشرفت ملت ایران بایستند و در این راه حتی از ترور فیزكی نیز كوتاهی نمی‌كنند.

وزیر كشور تصریح كرد، این مساله نشان می‌دهد آنها در مقابل منطق جمهوری اسلامی ایران كم آورده اند.

**تلاش دشمن برای ناكارآمد نشان دادن نظام

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن تلاش دارد نظام جمهوری اسلامی را ناكارآمد نشان داده و به نحوی مردم را مایوس كرده و شك و تردید در میان آنها ایجاد كند از این رو باید خدمات و اقدامات انجام شده در دولت را در میان مردم بیان كرد.

نجار با بیان اینكه دشمن با ایجاد یك جنگ روانی درصدد القای 'وجود بحران در ایران' است، گفت: آنها با تبلیغات گسترده تلاش كردند تا مانع از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن شوند اما مردم مانند همیشه هوشیار و با حضور موثر خود نشان دادند كه در راه آرمان‌های انقلاب كوتاه نمی‌آیند.

وزیر كشور در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده معاون عمرانی وزارت كشور در طی دولت دهم اشاره كرد و گفت: افتتاح 148 هزار پروژه عمرانی در سراسر كشور با اعتبار 18200 میلیارد تومانی، افتتاح 15 هزار پروژه با اعتبار بیش از 12 هزار میلیارد تومان و انتشار 7600 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای شهرداری ها از جمله اقدامات انجام شده در طی دولت دهم در این بخش است.

وی به تحولات كنونی در جهان نیز اشاره كرد و گفت: اكنون دنیا شاهد است كه استكبار در آمریكای لاتین و منطقه به دلیل تحولات ایجاد شده، سنگرها را یك به یك از دست داده و در حال ترك مواضع خود است در حالی كه اقتدار جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال افزایش است و امروز كارآمدی اقتدار دینی در نظام را در جهان شاهد هستیم.

** انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر كشور در ادامه انتخابات مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت كشور و اتخاذ تصمیم‌های بزرگ دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه و نقش مجلس، دشمن تلاش دارد تا از حضور پرشور مردم در انتخابات جلوگیری كند زیرا می‌داند كه حضور گسترده مردم نقطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و آنها از این حضور وحشت دارند.

نجار با بیان اینكه تمام سلیقه‌ها در انتخابات مجلس حضور دارند، افزود: پیش‌بینی می‌شود با وجود سنگ‌اندازی دشمن ملت ایران همچون همیشه در 12 اسفندماه باردیگر ثابت می‌كنند كه در صحنه حضور باشكوهی خواهند داشت.

در این آیین همچنین رییس سازمان فضایی كشور، وزیر امور خارجه، و 'حمیدرضا افراشته' معاون حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری سخنرانی كردند.

سیام*2023* 1418





:: برچسب‌ها: استرالیا , آبی , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: